סכיני שף

למה צריך סכין שף בבית?

ישנם סוגי סכינים רבים ואביזרים רבים במטבח, אך אין ספק שסכין שף הינו הכלי האישי והחשוב ביותר במטבח. באמצעות סכין זה ניתן לחתוך ולקצץ כמעט כל מזון במטבח. בהתחלה יועדה סכין השף בעיקר כדי לחתוך פרוסות גדולות של בשר בקר, אך כיום סכין זאת משמשת כסכין בשימוש כללי, והינה הסכין השכיחה ביותר בקרב טבחים ושפים במטבח המערבי.

מהו אורך הלהב של סכין שף?

אורך הלהב השכיח ביותר של סכיני שף הוא 21 ס"מ, אך יש גם סכינים באורכי להב הנעים בין 15 ל-30 ס"מ.

האם יש סוגים שונים של להבים?

 יש מספר סוגים בצורת הלהב של סכיני שף:

צרפתי – להב עם עיקול מתון.

גרמני – לאורך הלהב יש התעקלות מודגשת.

יפני – דומה לגרסה הצרפתית – הסכין נקראת גיוטו.

סיני – סכין שונה לחלוטין במבנה שלה מהסכין המערבית והיפנית – הלהב הינו מלבני, בעל ידית קצרה למדי, ומשקל הסכין הוא בין 350 ל-600 גרם.

 

יש יתרונות שונים לכל אחד מסגנונות הסכינים, וכל טבח או שף בוחר את הסוג שמתאים לו בהתאם לסגנונו האישי וסוג האוכל אותו הוא מכין.

האם נדרשת מיומנות על מנת להשתמש בסכין שף?

סכין שף מצריכה מיומנות ובדרך כלל לוקח זמן מסוים עד שמפתחים מיומנות להשתמש בסכין. בכדי להשיג שליטה מדויקת, רוב השפים בוחרים לאחוז בלהב עצמו, כך שהאגודל והאצבע המורה מחזיקות את הסכין בחלקו האחורי, ואילו האמה תופסת בקצה הידית. טבחים מתחילים מחזיקים בדרך כלל רק בידית. חיתוך נכון מתבצע על ידי הרמתה של הידית למעלה ולמטה, בזמן שחוד הסכין נשאר במגע ישיר עם משטח החיתוך.

איך בוחרים סכיני שף?

  • מומלץ להתאים את אורך להב הסכין למבנה היד של המשתמש.
  • כדאי לבחור סכין שמשקלה יהיה מתאים לזמן עבודה ארוך.
  • ידית האחיזה צריכה להיות נוחה – קיימים חומרים רבים לידיות וכדאי לבחור ידית שנוחה למבנה היד.

האם אתם מחפשים סכיני שף מעולים? הגעתם לכתובת הנכונה! אנחנו מתמחים ביבוא ומכירה של סכיני שף איכותיים מכל הסוגים וממיטב היצרנים. אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת מידע ייעוץ ובחירת סכין שף אשר תתאים לצרכים הספציפיים שלכם במטבח. נשמח אם תתקשרו אלינו לטלפון: 02-5383636 או צרו קשר כאן

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם